Del 19 de març al 20 de març

2 dies | 12 hores

Barcelona, C / Sant Adrià 20

Veure mapa

90,00

TOCANT LES PILOTES. "EL TREBALL GRUPAL DES D'UNA PERSPECTIVA POLÍTICA. BASKET BEAT: UNA PROPOSTA ARTÍSTICA PER REVISAR EL NOSTRE ROL COM A EDUCADORES”

Tenim apresos els discursos i utilitzem noves metodologies, però sovint les nostres pràctiques són tradicionals, poc coherents i promouen el fet previsible, la repetició i l’opressió.

Pot sonar tòpic, però el canvi ha de començar per a nosaltres mateixes. Us convidem a revisar el nostre rol com a educadores!

I és que com ens explica la pedagogia sistèmica, l’educació no es canvia aportant més informació racional, es canvia modificant el punt de referència intern des d’on es percep la realitat. Moure aquesta mirada és la finalitat principal de la nostra tasca.

_________

 

METODOLOGIA 

La pràctica de Basket Beat en relació amb les experiències del propi grup de formació es proposen com a motor per generar situacions, diàlegs, posicionaments, aprenentatges, demandes i preguntes al voltant dels continguts vertebradors.

El desenvolupament personal, professional i col·lectiu es proposa des dels propis cossos i es basa en la responsabilitat compartida, la participació activa, la creativitat i l'anàlisi crític que es complementen amb l’estat de la qüestió del temari plantejat i els principals referents teòrics de l’àmbit

 

OBJECTIUS

  • Analitzar i utilitzar la pròpia experiència del grup per tal d’entendre el funcionament i lideratge dels grups així com per debatre el nostre paper com a professionals
  • Identificar recursos i estratègies de l’art, la pedagogia i la psicologia que puguin ser directament aplicables a les nostres pràctiques socioeducatives.

  • Incorporar i reflexionar entorn l'art i la cultura com a metodologies per a l’educació i acció social.

  • Despertar i desenvolupar la intel·ligència interpersonal i intrapersonal així com un estat intensificat de la consciència i reflexionar sobre el seu paper en el àmbit educatiu

 

CONTINGUTS

  • Training group” i acompanyament socioeducatiu
  • Teories sistèmiques i pedagogies crítiques
  • La direccionalitat educativa i les concepcions d’educació
  • La concepció de cultura i problemàtica social
  • El principi d’ISO i l’heteronomia
  • L’observació, el silenci, la pregunta i el canvi de lloc
  • Identificació, visbilització i transferència
  • L’escala de la direccionalitat
  • El ritual i la solemnitat
  • La intenció positiva
  • Autoconsciència o metacognició com a pilar de la intel·ligència emocional
  • Influència de les emocions en la percepció

_________________________________________________

Amb el suport de: 

· Harmony Games 

· Ajuntament de Barcelona

Dies de la formació:
  • 19/03/2021
  • 20/03/2021
Horaris:
Divendres 19: 17h - 21h

Dissabte 20: 10h - 14h / 15.30h - 20h
Material necessari per assistir a la formació i/o recomanacions pels alumnes:
Roba còmode
Llibreta
Idioma:
Català / Castellà
Data límit per inscriure's:
20/03/2021
Contacte:
Josep Mª Aragay - 656664804
Marina de la Maza - 684168724
Altres:
QUÈ ENS MOU A FER AQUESTA PROPOSTA?

> Continuar creixent i formant-nos com a persones, professionals i col·lectiu.
> El compromís amb el Tercer Sector, l'àmbit educatiu i les arts comunitàries.
> Generar un espai de trobada on aprendre de les altres i entre nosaltres.
> Generar contingut col·lectiu i transversal sobre les nostres pràctiques.
> Realitzar projectes propis autosostenibles.
Formadors
Josep Mª Aragay Borràs

Integrador Social, Educador Social i Musicoterapeuta especialitzat en l’ús de les arts. Actualment creador i responsable del projecte Basket Beat amb el que ha treballat amb més de 10.000 joves en situació de risc d’exclusió social. Professor de Creativitat a la Universitat de Paris-Est Créteil, així com als Màsters de Musicoteràpia i de Mediació Artística de la UB. Integrant del grup de recerca GIAS en “Llenguatges artístics i acció social” de la Facultat Pere Tarrés, compta amb una àmplia participació en congressos internacionals. El 2017 va escriure el seu primer llibre: "Les arts comunitàries des de l'educació social. L'experiència Basket Beat" (Neret Edicions). 
 

Més informació
David Sitges Sardà

Músic multiinstrumentista, Màster en Musicoteràpia (UB) i Llicenciat en Filosofia (UAB). Actualment reparteix el seu temps tocant a diferents formacions (Tarannà, Residual Gurus, MuOM, Luis Paniagua, BBBBB,…), composant música per espectacles, exercint com a docent i també com a musicoterapeuta en l’àmbit del creixement personal, comptant amb una àmplia trajectòria amb col·lectius en risc d’exclusió social.

Més informació
Marina de la Maza

Educadora Social (UB) i flautista (Grau Professional de Música en flauta travessera). Actualment està cursant el Grau Superior en Pedagogia Musical a l’ESMUC.

Des de fa dos anys que camina amb Basket Beat en el suport educatiu i en l’àmbit de la recerca. També, forma part del projecte artístic BBBBB com a instrumentista i fa més de 5 anys que està treballant a diferents escoles de música, també ha colaborat amb projectes com el Consell d’Infants Nacional de Catalunya. A més, s’ha format en flauta i piano i en la metodologia pedagògica musical Willems.

Més informació

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la teva experiència i els nostres serveis, analitzant la navegació en el nostre lloc web. Si contínues navegant considerarem que acceptes el seu ús. Pots obtenir més informació en la nostra Política de cookies.

Tancar text