Corso

Introducció al model competencial en formació musical: ensenyar, aprendre i avaluar competències musicals

Responsabile di Josep Lluís Zaragozà
Dal 20 nel 27 di maggio di 2023

2 giorni | 8 ore

Barcelona, C/Padilla, 155, 08013, Edifici L’Auditori

Vedi mappa

90,00

Aquest curs pretén generar un procés de reflexió professional docent per fer una immersió cap al model competencial de l’ensenyament, aprenentatge i avaluació, que ara per ara éstà determinat en els currículums generals i d’àmbit especial del sistema educatiu.
La mirada de les competències en educació i en la formació musical en particular ens ofereix la possibilitat i l’oportunitat de generar un debat profund de les pràctiques didàctiques, revisar-les i actualitzar-les.
En tot cas, les competències educatives han vingut per quedar-s’hi. De fet, sempre s’han ensenyat d’una manera més o menys explicita. Ara que els currículums oficials ho prescriuen, és un bon moment perquè en l’àmbit dels ensenyaments de música no reglats, es puguin concretar les accions, tant des de les pràctiques d’aula, com des de la perspectiva del treball col·legiat dels docents, que permetin implementar uns ensenyaments musicals centrats en els aprenents i les finalitats, és a dir, en desenvolupar perfils d’estudiants musical i formativament competents.

Primera sessió

Què són les competències en educació. I educació musical? Si no ho fem per competències com ho fem o ho fèiem? 
Les competències “no es poden evitar”.
De centrar-se en els continguts a centrar-se en les competències
Les competències musicals o les vies en què els humans n'apropem a la música com un objecte de coneixement i una pràctica.
Pràctica reflexiva: com detectem que estem “en competències” quan estem en plena praxi? 
Els condicionants tradicionals que obstaculitzen la mirada de les competències.

Sessió 2


Les condicions bàsiques d’organització de centre per fer viable el model competencial
Els dos àmbits que ha de confluir: treball individual i treball col·legiat: objectiu, l’aprenent.
El currículum connectat. El model metodològic compartit. L’avaluació fiable i vàlida, centrada en els objectius i les finalitats. 
Les bases psicopedagògiques: com funciona la maquinària de l’aprenentatge. Aspectes bàsics de la neurociència que fonamenten les bones pràctiques didàctiques.
La didàctica en positiu vs la didàctica centrada en el dèficit. 
Els documents professionals: la programació com l’eina principal del professional docent. Més enllà d’un pdf.

Giorni di formazione:
  • 20/05/2023
  • 27/05/2023
Orario:
De 9.30 a 13.45 (parada de 15 minuts)
Materiale necessario per partecipare alla formazione e / o raccomandazioni per gli studenti:
Llibreta per prendre notes
Aigua
Linguaggio:
Catalano
Scadenza per la registrazione:
15/05/2023
Contatto:
acem@acem.cat
691901308
Formatori
Josep Lluís Zaragozà

Aquest curs pretén generar un procés de reflexió professional docent per fer una immersió cap al model competencial de l’ensenyament, aprenentatge i avaluació, que ara per ara éstà determinat en els currículums generals i d’àmbit especial del sistema educatiu.
La mirada de les competències en educació i en la formació musical en particular ens ofereix la possibilitat i l’oportunitat de generar un debat profund de les pràctiques didàctiques, revisar-les i actualitzar-les.


En tot cas, les competències educatives han vingut per quedar-s’hi. De fet, sempre s’han ensenyat d’una manera més o menys explicita. Ara que els currículums oficials ho prescriuen, és un bon moment perquè en l’àmbit dels ensenyaments de música no reglats, es puguin concretar les accions, tant des de les pràctiques d’aula, com des de la perspectiva del treball col·legiat dels docents, que permetin implementar uns ensenyaments musicals centrats en els aprenents i les finalitats, és a dir, en desenvolupar perfils d’estudiants musical i formativament competents.

Maggiori informazioni

Utilizziamo cookie nostri e di terze parti per migliorare la tua esperienza ei nostri servizi, analizzando la navigazione sul nostro sito web. Se continui la navigazione considereremo che accetti il ??suo utilizzo. Puoi ottenere maggiori informazioni nel nostro Politica sui cookie.

Tancar text