Curso

Com implementar el model competencial i el disseny de programes per competències musicals a les escoles de música

Responsável por Josep Lluís Zaragozà
31 do janeiro

1 Sessão | 8 horas

Barcelona, C/Padilla, 155, 08013, Edifici L’Auditori

Ver mapa

90,00

Aquest curs està adreçat als docents que formen part dels equips directius d’escoles de música. Té com a objectiu presentar la implementació del model pedagògic competencial en l’àmbit musical, seguint el marc legal del Decret 354/2021.

El model competencial se centra en els aprenents i en les finalitats de cada projecte educatiu, on els continguts són un mitjà per assolir l’aprenentatge. La seva aplicació implica transformar dues dimensions de l’acció docent:

  • Les pràctiques didàctiques dins de l’aula.
  • El funcionament del treball col·legiat horitzontal.

Per assolir graus de transformació en aquestes dues dimensions, els equips directius han de fer primer seu el model, implicar-s’hi i garantir-ne la viabilitat. Posteriorment, l’han d’organitzar de manera que sigui coherent, versemblant i funcional per al claustre. Depenent del punt de partida de cada centre, el model permet implementacions progressives que aporten evidències de qualitat, tant en els processos com en els resultats. Així es poden crear les condicions perquè el model competencial s’implementi per convenciment i necessitat, moment en què els projectes educatius de millora esdevenen realment reeixits i no només una expressió de bona fe o una exigència administrativa.

OBJECTIUS ESPECÍFICS DEL CURS: 

- Diferenciar els atributs del model pedagògic competencial centrat en l’aprenentatge respecte al model tradicional centrat en els continguts.

- Definir les competències musicals com a vies per abordar la música com a experiència de coneixement i pràctica.

- Determinar els dominis de cada competència musical i associar-hi els continguts que les desenvolupen.

- Proposar una metodologia i un sistema d’avaluació de les competències musicals en les matèries d’instrument i llenguatge musical.

- Presentar un model de disseny de programacions per competències musicals i transversals.


Dia de formação:
  • 31/01/2026
Calendário:
De 10h a 14h i de 15.30h a 19.30h
Prazo para inscrição:
28/01/2026
Contato:
619 90 13 08
acem@acem.cat
Treinadores
Josep Lluís Zaragozà

Aquest curs pretén generar un procés de reflexió professional docent per fer una immersió cap al model competencial de l’ensenyament, aprenentatge i avaluació, que ara per ara éstà determinat en els currículums generals i d’àmbit especial del sistema educatiu.
La mirada de les competències en educació i en la formació musical en particular ens ofereix la possibilitat i l’oportunitat de generar un debat profund de les pràctiques didàctiques, revisar-les i actualitzar-les.


En tot cas, les competències educatives han vingut per quedar-s’hi. De fet, sempre s’han ensenyat d’una manera més o menys explicita. Ara que els currículums oficials ho prescriuen, és un bon moment perquè en l’àmbit dels ensenyaments de música no reglats, es puguin concretar les accions, tant des de les pràctiques d’aula, com des de la perspectiva del treball col·legiat dels docents, que permetin implementar uns ensenyaments musicals centrats en els aprenents i les finalitats, és a dir, en desenvolupar perfils d’estudiants musical i formativament competents.

Mais informações

Utilizamos cookies próprios e de terceiros para melhorar a sua experiência e os nossos serviços, analisando a navegação no nosso site. Se continuar a navegar consideraremos que aceita o seu uso. Você pode obter mais informações em nosso Política de cookies.

Tancar text